ویندوز

ویندوز را به خواب زمستانی ببرید!

اگر تعداد زیادی پنجره و نرم افزار و صفحات مختلف اینترنت روی کامپیوترتان باز باشد و یک کار ضروری برایتان پیش بیاید و یا انکه خوابتان بگیرد چه می کنید؟ کامپیوتر را روشن می گذارید؟ یا اینکه آن را خاموش می کنید و روز بعد کلی به حافظه ی خود فشار می اورید تا یادتان بیاید چه نرم افزار هایی و چه سایت هایی و در چه حالتی باز بوده اند؟

ویندوز برای حل این مشکل یک راه آسان داردو ان خواب زمستانی یاHibernate  است.این گزینه به صورت پیشفرض در ویندوز غیر فعال می باشد. برای فعال سازی آن می توانید به صورت زیر عمل کنید:

روی منوی استارت کلیک راست کرده و از این منو گزینه ی Power Options را انتخاب کنید تا وارد پنجره Power Option شوید.

نکته: دستور Hibernate کاربردی همانند دستور Sleep دارد و در واقع همان کاری که Sleep انجام می دهد Hibernate نیز انجام می دهد. اما در حالت Sleep نباید اتصال برق قطع شود و در صورتی که اتصال برق قطع شود و یا باتری لپ تاپ تمام شود، همه ی برنامه های باز شما بسته خواهد شد ولی  Hibernate هیچ نیازی به اتصال برق ندارد و با قطع اتصال برق برنامه های شما بسته نخواهند شد.

در قسمت چپ گزینه ی Choose What The Power Buttons Do کلیک کنید.

حال باید روی گزینه ی Change Settings That Are Currently Unavailable کلیک کنید تا گزینه های زیر آن فعال شود.

در قسمت Shutdown Settings تیک گزینه ی Hibernate را بزنید و در نهایت روی Save Changes کلیک کنید.

با اعمال این تنظیم گزینه ی Hibernate بر روی سیستم شما فعال می شود و هر وقت که خواستید می توانید با خیال راحت سیستم خود را خاموش کنید بدون این که از بسته شدن برنامه های باز خود نگران باشید.

نکته: برای Hibernate کردن، روی منو استارت کلیک راست کرده و از منوی Shutdown گزینه ی Hibernate را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا