ویندوز

افزودن برنامه دلخواه به منوی Send To

افزودن برنامه دلخواه به منوی Send To

همانطور که می دانید هنگامی که بر روی فایل ها و پوشه ها کلیک راست می کنیم گزینه ای به نام Send To موجود است. با استفاده از این گزینه می توانید به روشی سریع تر فایل ها و پوشه های خود را به جای دیگری کپی کنید. در این ترفند به بیان دو ویژگی جالب در این منو می پردازیم.

ویژگی اول:

علاوه بر گزینه هایی که در این قسمت وجود دارد گزینه های مخفی ای نیز وجود دارد که در حالت عادی پنهان هستند. اگر می خواهید گزینه های مخفی این قسمت را مشاهده کنید کلید Shift را از صفحه کلید نگه دارید سپس روی فایل یا پوشه مورد نظر خود کلیک راست کرده و به منوی Send To بروید. حال می توانید گزینه های مخفی را ببینید.

ویژگی دوم:

علاوه بر گزینه های مخفی شما می توانید گزینه های دلخواه خود را نیز به این منو اضافه کنید.

برای این کار: با فشردن همزمان کلید های Win و R ران ویندوز را اجرا کنید سپس دستور shell:sendto را درآن تایپ کرده و روی OK کلیک کنید.

خواهید دید که به پنجره ای هدایت می شوید که در آن گزینه های موجود در منوی Send To موجود است. برای اضافه کردن  گزینه به این منو کافیست یک شورت کات از گزینه ی مورد نظر به این محل انتقال دهید.

برای مثال بنده در تصویر بالا یک Shortcut از درایو E به این محل انتقال داده ام و از این پس در منوی Send To این گزینه موجود می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا