نرم افزار

افزایش سرعت کروم با چند افزونه کروم

گوگل کروم یکی از  بهترین مرورگر های وب است، اما با گذشت زمان کند می شود. ما به بررسی 5 افزونه کروم خواهیم پرداخت که با کمک آن ها می توانید سرعت بارگذاری وب سایت ها را در کروم افزایش دهید، به خصوص هنگامی که اتصال اینترنتی با سرعت پایین تری دارید.

باید توجه داشته باشید که هیچ کدام از این افزونه ها سرعت کامپیوتر شما را افزایش نمی دهند و تنها سایت ها را برای بارگذاری سریع تر بهینه سازی می کنند. بنابراین اگر با خود مرورگر کروم مشکل دارید، باید به دنبال راه حل های دیگری بگردید.

1- افزونه FasterChrome: افزایش سرعت با پیش بارگذاری هوشمندانه

افزونه کروم
FasterChrome

FasterChrome به اندازه کافی باهوش است تا سایتی که قصد بازدید از آن را دارید، پیش از کلیک بازگذاری کند. عجیب نیست؟ نحوه کار آن بدین صورت است:

این افزونه حرکت موس شما را ردیابی می کند و زمانی که برای 65 میلی ثانیه موس را روی یک لینک نگه داشتید، شروع به بارگذاری آن می کند. هنگامی که این زمان را روی یک لینک صرف می کنید، شانس باز کردن آن توسط شما تا 50 درصد افزایش می یابد. همچنین FasterChrome تنها بخش HTML سایت را پیش بارگذاری می کند تا از هدر رفتن اینترنت سما جلوگیری کند.

با نصب این افزونه کروم، سرعت وب گردی بالاتر از قبل خواهد رفت. FasterChrome آنقدر هوشمند هست که در صفحاتی که قصد خروج از آن ها را دارید فعال نشود.

دانلود افزونه FasterChrome برای کروم

2- افزونه Web Boost: ترفند افزایش سرعت اُپن سورس

افزونه کروم
Web Boost

بجای بهینه سازی هر صفحه و یا پیش بارگذاری آن، Web Boost راهکار دیگری برای افزایش سرعت بارگذاری سایت ها دارد. این افزونه سعی می کند تا با ذخیره کد های تکراری از کار کروم هنگام باز کردن سایت کم کند.

این افزونه کروم قطعه کد هایی که در سایت های مختلف وجود دارند اما یکسان هستند را ذخیره می کند تا نیاز به بارگذاری مجدد آن ها نباشد. برای مثال، کد های مربوط به قرار دادن یک پست در شبکه های اجتماعی و یا مد های سرویس گوگل ادسنس در بسیاری از سایت ها بکار رفته اند ولی همه آن ها شبیه هم هستند. پس چه  ضرورتی دارد که هر دفعه از نو بارگذاری شوند؟

با ذخیره این کد ها و جلوگیری از دانلود مجدد آن ها، Web Boost سرعت بارگذاری صفحات اینترنتی را افزایش می دهد. Web Boost نیاز به تنظیمات خاصی ندارد و با استفاده از آن شاهد افت کیفیت تصاویر و ویدئو های آنلاین نیز نخواهید بود.

دانلود افزونه Web Boost برای کروم

3- افزونه AMP Browser Extension: صفحات AMP را روی کامپیوتر استفاده کنید

افزونه کروم
AMP Browser Extension

صفحات AMP یا همان Accelerated Mobile Pages یکی از پروژه های گوگل هستند که در واقع صفحات بهینه و سریع شده برای بارگذاری بر روی موبایل ها می باشند. افزونه AMP Browser Extension امکان استفاده غیررسمی از آن ها را بر روی کامپیوتر برای شما فراهم می کند.

AMP کد های HTML، جاوا اسکریپت و CSS صفحات را بررسی و بهینه می کند و آن ها را به کش گوگل نیز اضافه می کند. در نتیجه هنگامی که سایتی را از طریق جستجوی گوگل باز می کنید تاثیر آن را خواهید دید. بررسی های چند توسعه دهنده مستقل نیز نشان می دهد سرعت بارگذاری صفحات 300 الی 400 درصد افزایش داشته است.

شما می توانید با صفحات AMP ادامه دهید و یا با کلیک بر روی آیکن آبی این افزونه به حالت عادی سایت بازگردید. همچنین در نتایج جستجوی گوگل لینک صفحات AMP برای شما هایلایت خواهد شد.

در نظر داشته باشید که افزونه AMP Browser Extension برای مدتی طولانی بروز نشده است اما همچنان به خوبی کار می کند. توسعه دهندگان این افزونه کروم در تلاشند تا یک مرورگر AMP مستقل بر پایه کرومیوم ایجاد کنند که نه تنها سرعت بارگذاری سایت ها را افزایش خواهد داد بلکه باعث کاهش مصرف اینترنت نیز خواهد شد.

دانلود افزونه AMP Browser Extension برای کروم

4- افزونه McAfee Web Boost: از شر پخش خودکار ویدئو ها راحت شوید

افزونه کروم
McAfee Web Boost

یکی از آزاردهنده ترین ویژگی های وب سایت ها پخش خودکار ویدئو ها همزمان با بازدید شما از آن سایت است. با اینکه این مشکل سرعت وبگردی را کاهش می دهد، اما هنوز راه حل قطعی و ساده ای برای آن پیدا نشده است.

همانطور که مردم راه های جدیدی برای جلوگیری از پخش خودکار ویدئو ها پیدا می کنند، صاحبان سایت ها نیز روش هایی برای دور زدن این ترفند ها پیدا می کنند. اما در حال حاضر، یک راه ساده می تواند نصب افزونه McAfee Web Boost باشد که عملکرد به مراتب بهتری از دیگر افزونه ها در این زمینه دارد و شما را با اعلان های گاه و بی گاه آزار نخواهد داد.

توجه داشته باشید که شرکت McAfee معمولا برای جمع آوری و پخش اطلاعات کاربرانش مورد اعتراض قرار می گیرد ولی در رابطه با افزونه McAfee Web Boost هنوز چیزی گزارش نشده است.

دانلود افزونه McAfee Web Boost برای کروم

5- افزونه Shut Up: مسدودسازی نظرات در همه جا

افزونه کروم
Shut Up

نظرات اکثر اوقات قسمتی هستند که کاربران ناخواسته مجذوب به خواندن آن می شوند. مرورگر اینترنت شما نیز مجبور است دیدگاه افراد مختلفی را برای شما بارگذاری کند. افزونه Shut Up تمامی نظرات را بطور پیشفرض مسدود می کند.

این افزونه کروم کارایی بیشتری در سایت هایی مانند یوتیوب خواهد داشت که نظرات به واقع بد نیستند اما بخشی برای به هم زدن تمرکز شما هستند. Shut Up تمامی نظرات در هر سایتی را مخفی خواهد کرد تا نیازی نباشد که شما آن ها را ببینید و یا حتی در آن ها مشارکت کنید.

اما اگر تمایل داشتید تا نظرات صفحه ای را مشاهده کنید نیز می توانید با چند کلیک فیلتر نظرات را برای آن صفحه غیرفعال کنید تا همیشه نظرات را در آن ببینید.

دانلود افزونه Shut Up برای کروم | فایرفاکس | سافاری

دقت کنید که نصب افزونه راه مناسبی برای بهبود شرایط مرورگر و یا ویندوز کند نیست و حتی با استفاده از منبع پردازنده و رم سیستم شما شرایط را بدتر خواهند کرد. از این افزونه ها تنها زمانی استفاده کند که قصد افزایش سرعت بارگذاری وب سایت ها را دارید و یا سرعت اتصال شما به اینترنت پایین است.

همچنین همه این افزونه ها را با هم نصب نکنید زیرا ممکن است در کار یکدیگر تداخل ایجاد کنند. سعی کنید بسته به استفاده خود و سایت هایی که به آن ها سر می زنید، بهترین آن ها را برگزینید.

دیدگاه شما در رابطه با این افزونه های کروم چیست؟ آیا استفاده از آن ها باعث ارتقا تجربه وبگردی شما شده است؟ آیا افزونه بهتری را در این زمینه سراغ دارید؟ از طریق قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    روز بخیر چندتا گروه تگرامی با 5000 عضو زدیم خوشحال
    میشیم عضو بشید
    کانال تلگرامی
    t.me/iranwebmaster

    گروه سئو
    t.me/iranseogroup

    گروه وبمستری
    t.me/webmastersgroup

    گروه هاستینگ
    t.me/hostinggap

    گروه وردپرس
    t.me/wpirangroup

    گروه استخدامی و مشاغل IT‌.

    t.me/karnikajobs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا