ویندوز

ترفند های مربوط به محیط دسکتاپ و رابط کاربری مدرن در ویندوز ۸,۱

شرکت مایکروسافت در ویندوز۸,۱  امکانات بسیار زیادی برای کاربران خود تدارک دیده است. و بسیاری از نواقص ویندوز ۷ در آن برطرف شده است. اما پس از نصب ویندوز ۸,۱ اولین چیزی که توجه کاربران را به خود جلب می کند صفحهStart Screen  می باشد. این صفحه، رابط کاربری جدید و مدرن مایکروسافت است. که کار با ویندوز را جذاب تر و راحت تر از قبل کرده است.

صفحه Start Screen هنگام روشن کردن سیستم

اگر شما هم از ویندوز 8،1 استفاده می کنید حتما متوجه اید که این نسخه از ویندوز همانند نسخه های قبلی ویندوز که پس از روشن کردن کامپیوتر به صورت مستقیم به صفحه دسکتاپ وارد می شد نیست و شما به جای صفحه دسکتاپ با یک رابط کاربری جدید به نامStart Screen  روبرو می شوید. این ویژگی که در واقع رابط کاربری جدید مایکروسافت در این نسخه از ویندوز است یکی از دلایل عدم رغبت افراد برای استفاده از این نسخه ویندوز محسوب می شود. این مشکل با ترفندی که برایتان می گوییم قابل حل است.

با انجام این ترفند می توانید هنگام روشن کردن سیستم به صورت مستقیم به صفحه دسکتاپ وارد شوید و از ورود به صفحه ScreenStart  جلوگیری کنید. این ویژگی مخصوص ویندوز 8,1 می باشد که می توانید این گزینه را فعال نمایید.

وارد محیط دسکتاپ در ویندوز 8،1 شوید سپس بر روی یک قسمت از نوار وظیفه کلیک راست کنید واز منوی باز شده گزینه ی آخر یعنی  Properties را انتخاب نمایید.

در پنجره باز شده به سر برگ Navigation بروید و در این پنجره تیک گزینه ی I when Sign in or Close all apps on a …  را بزنید و رویOK  کلیک کنید.

از این به بعد هنگام روشن کردن سیستم خود به جای ورود به صفحهScreen  Start به صفحه دسکتاپ وارد می شوید . برای مشاهده این تغییر می توانید سیستم خود را ریستارت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا