نرم افزارویندوز

تقسیم بندی فایل های فشرده به چند فایل فشرده مجزا ( عمل Split )

این عمل در بسیاری از مواقع لازم و ضروری می باشد. به طور مثال اطلاعات ما پس از فشردن حجمی معادل 900 مگابایت دارد و ما نیز قصد داریم این فایل را در یک سی دی قرار دهیم. در حالی که یک سی دی ظرفیت گنجایش 700 مگابایت را دارد. برای رفع این مشکل باید فایل فشرده را به دو قسمت تقسیم کنیم که هر کدام از قسمت ها در یک سی دی قرار بگیرند. نرم افزار WinRAR این امکان را به ما می دهد که بتوانیم عمل تقسیم بندی را روی فایل های فشرده ی RAR و EXE انجام دهیم. ما برای نمونه یک فایل ویدیویی با حجم 1050 مگابایت که PCScience.rar نام خواهد داشت را به دو فایل فشرده ی مجزا تقسیم می کنیم. مراحل انجام کار به صورت زیر است:

1- روی فایل مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه ی Add to archive… را انتخاب می کنیم تا پنجره ی Archive name and parameters باز شود.

2- در قسمت Archive format گزینه ی RAR را انتخاب می کنیم تا قسمت Split to volumes در پایین همین پنجره فعال شود.

پارت بندی فایل رار3- در قسمت Split to volumes می توان اندازه ی هر قطعه فایل تکه تکه شده را تعیین نمود. به عنوان مثال برای تقسیم کردن فایل فشرده به تکه هایی با اندازه ظرفیت یک سی دی گزینه ی 700MB را انتخاب می کنیم و یا برای تقسیم کردن به تکه هایی با اندازه دلخواه می توانیم اندازه هر تکه را به صورت دستی با واحد هایی که با کلیک بر روی کادر دوم این بخش نمایان می شود، وارد کنیم. همانطور که در تصویر قابل مشاهده است واحد مگابایت (MB) به صورت پیشفرض انتخاب شده است.

4- دکمه Ok را کلیک می کنیم و صبر می کنیم تا عمل Split به پایان برسد.

خواهیم دید که فایل 1050 مگابایتی مورد نظر ما به دو تکه با اندازه های 700 و 350 مگابایتی تقسیم شده است.

نکته: تک تک قطعه های ایجاد شده بسیار مهم می باشند و از دست دادن یکی از این قطعه ها منجر به از دست دادن کل فایل فشرده می شود. بنابراین برای بازگشایی و خارج کردن اطلاعات از حالت فشرده همه قطعه ها باید سالم و در دسترس باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا