آفیس

آموزش مرحله به مرحله ورد

نوار ابزار ورد حاوی تمام دستورات و کار های قابل انجام در محیط برنامه است این ابزار ها در هشت زبانه اصلی دسته بندی شده اند که با کلیک کردن روی نام هر زبانه، ابزار های زیر مجموعه آن به نمایش در می آیند.

ابزار موجود در هر زبانه هم بسته به نوع کاربرد به چند قاب تقسیم شده اند و نام هر قاب در زیر آن نوشته شده است. در سمت راست نام قاب، یک پیکان کوچک وجود دارد که با کلیک کردن روی آن، پنجره اصلی تنظیمات ظاهر می گردد.

حرفه ای های ورد برای افزایش سرعت اجرای دستورات، به جای استفاده از موس از کلید های میانبر استفاده می کنند. برای آشنایی با این قابلیت کلید Alt را فشار دهید تا حروف متناظر زبانه ها ظاهر شوند. در این حالت با فشار دادن کلید W زبانه Viewفعال می شود و روی هر یک از ابزار ها هم کلید میانبری برای اجرای ان دستور معرفی می گردد.

ساخت یک سند ساده

هنگامی که برنامه ورد را باز می کنید یک صفحه سفید در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید روی ان تایپ کنید. علامتی که بر روی صفحه چشمک می زند ((مکان نما)) نام دارد و همواره محل فعلی درج کاراکتر ها را نشان می دهد. برای تایپ اسناد فارسی، ابتدا در زبانه Home و قاب Paragraph روی دکمه،To Left   Right کلیک کنید تا فعال شود.

جمله دلخواه تان را تایپ کنید. بعد از تایپ هر کلمه باید کلید فاصله (بزرگترین دکمه صفحه کلید) را فشار دهید تا میان کلمات یک فاصله خالی (Space) ایجاد شود. در این حالت حروف با فونت پیشفرض ورد که Arial نام دارد نوشته می شود.

برای تایپ کلمات انگلیسی کافی است کلید های Alt + Shift را با هم فشار داده و سپس عبارت انگلیسی را تایپ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا