آفیس

رمز گذاری روی اسناد آفیس (شامل ورد، اکسل، پاورپوینت و …)

 

ترفند ویندوز

رمز گذاری روی اسناد آفیس (شامل ورد، اکسل، پاورپوینت و …)

اگر سند مهمی دارید که نمی خواهید هر کسی به سادگی بتواند آن را باز کند می توانید با استفاده از این ترفند اسناد خود را رمز گذاری کنید. ما در اینجا رمز گذاری روی اسناد آفیس ۲۰۱۰ را آموزش می دهیم ولی روی سایر نسخه های همانند ۲۰۰۷ و 2013 نیز قابل انجام است . فقط ممکن  است گزینه ها کمی تفاوت داشته باشد. دقت داشته باشید که در سایر نسخه ها شما باید دنبال گزینه ای بگردید که به شکل عکس قفل و کلید است.

۱) سند خود را باز کنید و در صفحه ی باز شده به منوی فایل بروید در این منو گزینه info به صورت پیش فرض فعال است. گزینه ی document Protect را انتخاب کنید و سپس از زیر مجموعه ی آن گزینه ی دوم یعنی Encrypt with a password را انتخاب نمایید.

۲) در کادر باز شده رمز دلخواه خود را وارد کرده و رویOK  کلیک نمایید کادر دیگری مشابه کادر قبلی باز می شود ، رمز خود را دوباره وارد کنید و روی دکمه ok کلیک نمایید.

مراحل رمز گذاری به همین سادگی پایان رسید و از این پس برای باز کردن این سند از شما رمز عبور خواسته می شود. پس از خروج تغییرات را حتما ذخیره کنید.

بعد از ذخیره تغییرات به محل سند خود بروید و آن راباز کنید . خواهید دید کادری باز می شود که از شما درخواست رمز عبور می کند . در صورتی که رمز خود را درست وارد کنید می توانید سند خود را باز کنید.

نوشته های مشابه

حال چگونه رمز گذاشته شده را بر داریم؟

برای این کار به صورت زیر عمل کنید:

مرحله ی ۱، را که در بالا گفته شد را دوباره انجام دهید. در کادر باز شده پسورد خود را به صورت ستاره نشان داده شده است پاک کنید و روی ok کلیک کنید. در آخر ذخیره کردن تغییرات فراموش نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا