آفیس

مایکروسافت آفیس 2010

آفیس یک بسته نرم افزاری است که توسط شرکت معتبر مایکروسافت برای برطرف نمودن نیازهای عمومی کاربران تهیه شده و مهم ترین برنامه های موجود در نسخه 2010 آن عبارتند از:

Word: نرم افزار تایپ و صفحه آرایی متون
Excel: برنامه ای برای انجام محاسبات ریاضی و رسم نمودار
Access: نرم افزار ذخیره، مدیریت وبازیابی حجم بالایی از اطلاعات 
Power Point: برنامه تهیه فایل های چند رسانه ای برای ارائه مطلب 
Outlook: نرم افزار مدیریت ایمیل ها، تماس ها و قرارهای ملاقات

در این میان ، ورد یک نرم افزار واژه پرداز بسیار قدیمی با محیط ساده و کاربر پسند است که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا پیدا کرده و برای تایپ و صفحه آرایی طیف وسیعی از مستندات ، از نامه های اداری گرفته تا کتاب های حجیم مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت این نسخه با ورژن ۲۰۰۷ شاید درنگاه اول به جز تغییرات جزیی صورت گرفته در ظاهر برنامه وبه خصوص حذف دکمه Office وجایگزینی آن با زبانه آبی رنگ Fileبه نظر نیاید اما واقعیت این است که ورد در لایه های پنهان خود دستخوش تغییرات مثبتی شده است.
ورد 2010 به ساز و کارهایی داخلی برای اصلاح قالب بندی متن و قرار گیری آن در کنار تصویر مجهز شده و جلوه های جدید و جذابی را برای کار بر روی تصاویر فراهم آورده است. علاوه بر این برای اصلاح روشنایی و رنگ تصاویر و برش آنها تمهیدات جدیدی را اندیشیده تا این نوع کارها به سادگی هر چه تمام تر انجام شود.
در این نسخه از ورد ، روش جستجوی واژه ها و عبارات بهبود قابل توجهی پیدا کرده و روش های جدیدی جهت حفاظت از محتوای فایل و نیز بازیابی اسناد بازی که در اثر قطع ناگهانی برق از دست رفته اند پیش بینی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا