سخت افزار خارجیکامپیوتر

اگر باتری لپ تاپ خراب شد چگونه آن را بازیابی کنیم؟

اگر باتری لپ تاپ خراب شد چگونه آن را بازیابی کنیم؟

اکثر باتری های لپ تاپ های امروزی از نوع Lion هستند و نیازی به شارژ و دشارژ باتری ندارند، (هرچند در برخی موارد این کار کمک کننده است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.) ولی اگر از مدل های قدیمی استفاده می کنید دشارژ کامل باتری و شارژ مجددش هر۱۵  روز توصیه می شود.

باطری هایی که خراب می شوند، تنها می توانند ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شارژ خود را حفظ کنند. یک راه حل ساده را در اینجا ذکر می کنم، چرا که مجددا باتری می تواند ۱ الی ۲ ساعت شارژ خود را نگه دارد…

باتری را فریز کنید. برای 15 دقیقه باتری را در فریزر قرار دهید و پس از خارج کردن، چند بار آن را شارژ کرده و کامل تخلیه کنید. توجه داشته باشید که این کار برای باتری های لیتیوم یونی پیشنهاد نمی شود و باید با مسئولیت خودتان آن را انجام دهید.

به طور کلی شارژ و دشارژ کردن باتری در چند نوبت می تواند از خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ جلوگیری کند. گاهی اوقات لپ تاپ ها با وجود داشتن شارژ کافی به طور ناگهانی خاموش می شوند که برای رفع آن می توانید باتری را 100 درصد شارژ کرده و سپس تا صفر درصد استفاده کنید یا به عبارتی کاملا تخلیه کنید. ممکن است لپ تاپ تا زمان تخلیه کامل چندین بار خاموش شود، لازم است دوباره آن را روشن کنید و به روند مصرف باتری تا صفر درصد ادامه دهید. اگر لپتاپ روشن نشد، برای مدت کوتاهی آن را به شارژر متصل کنید تا روشن شود و بعد شارژر را جدا کنید.

در واقع مهم این است که باتری به صفر درصد یا دست کم به زیر 10 درصد شارژ برسد تا بتوانید با شارژ کامل آن به باتری برای بازیابی و پیدا کردن میزان ظرفیت کمک کنید. این عمل کالیبراسیون یا کالیبره کردن باتری نیز نامیده می شود. سعی کنید چند بار شارژ تا 100 درصد و دشارژ تا صفر درصد را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا