سخت افزار خارجی

دسته بازی (GamePad) چیست؟

دسته بازی (GamePad‏):
‏گیم پد، که با نام های joypad ‏ یا دسته بازی، نیز شناخته می شود وسیله ای برای کنترل بازی است که در دست جای می گیرد و به کامپیوتر یا سایر دستگاه های بازی متصل می شود، گیم پدها غالبا دارای چهار دکمه جهت دار و چهار تا شش دکمه جهت کنترل بازی و یا زدن ضربات یا موارد دیگر دو دکمه در وسط و چهار دکمه در پشت دسته هستند.

‏آنچه در شکل دیده می شود یک دسته بازی بسیار پیشرفته بی سیم است که علاوه بر کلیدهای کنترل بازی دارای تمامی کلیدهای یک صفحه کلید استاندارد نیز می باشد.

دسته های موجود در بازار دارای انواع ساده و یا شوک دار می باشند. دسته های شوک های دارای دو اهرم برروی دسته هستند که جهت حرکت را بهتر و راحتر به رایانه انتقال می دهند. ضمن اینکه دارای یک موتور لرزاننده در داخل آن هستند که در بعضی از بازی ها در شرایط خاص به لرزش در می آیند و موجب ایجاد ‏هیجان مضاعف در هنگام بازی می شوند.
‏دسته های بی سیم نیز از امواج رادیوی و یا بلوتوث جهت ایجاد ارتباط با رایانه بهره می برند.

‏همچنین فرمان های بازی نیز مانند یک دسته عمل می کند. بجای حرکت ماشین د‏ر محیط بازی توسط دکمه های روی دسته توسط پدال های گاز و ترمز و همچنین دنده و ترمز دستی، انجام می شود.

 

نوشته های مشابه

‫18 دیدگاه ها

  1. سلام، دو دسته بیسیم گیم پد مدل mx212 را خریداری کرده ام ولی متصل نمی‌شود، می‌شود طریقه نصب را بفرمایید و برابگی چه بازی‌هایی می‌توان استفاده کرد

  2. سلام، دو دسته بازی بیسیم گیم پد xp_mx212owa را خریداری کردم، می‌شود لطف کند بفرمایید روی چه بازی‌هایی نصب می‌شود و طریقه متصل شدنش چگونه است

    1. سلام و عرض ادب.
      ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در پاسخگویی، معمولا دسته ها بر روی اکثر بازی ها قابل استفاده هستند اما نحوه تنظیم کردن برای هر بازی متفاوت است. برخی بازی ها قسمتی برای تنظیم دسته دارند، اما در برخی دیگر باید از نرم افزار های شبیه ساز دسته XBOX، مانند x360ce استفاده نمایید که در این صورت باید نرم افزار را هماهنگ با بازی مدنظر تنظیم کنید. معمولا تنظیمات بازی های مختلف برای نرم افزار x360ce در یوتیوب و گوگل موجود هستند. برای دسترسی به آن ها می توانید یکی از عبارات زیر را جستجو کنید:
      “اسم بازی” Game pad settings for
      “اسم بازی” x360ce settings for

  3. Howdy just wanted to give you a brief heads up and let you know a
    few of the images aren’t loading properly. I’m not sure why but
    I think its a linking issue. I’ve tried it in two different web browsers and both show the same outcome.

    1. Hello.
      Thanks for reporting the issue.
      The problem was a 404 error. Now image loads properly. If you faced the same issue again, please try to empty your browser cache by pressing CTRL+F5.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا