اندروید

تاریخچه اندروید

تاریخچه اندروید

اندروید تاریخچه جالبی دارد و با دقت در آن می توان مسیر آینده و چشم انداز آن را متصور شد. رویداد های کلیدی در چند سال اخیر را می توان به ترتیب زیر بر شمرد:

۲۰۰۵، گوگل شرکت اندروید را خریداری نمود. دنیا بر این باور بود که gPhone به زودی معرفی خواهد شد.

برای مدتی همه چیز به آرامی پیش می رفت.

۲۰۰۷، اتحادیه Handest Open شکل گرفت و اندروید بطور رسمی اپن سورس شد.

،۲۰۰۸ نسخه SDK1.0 اندروید منتشر شد. در فاصله کوتاهی پس از آن ، گوشی G1 ساخت کمپانی HTC با همکاری T-Mobile به بازار معرفی شد.

۲۰۰۹ ، سال تکثیر دستگاه های اندرویدی بود. و نسخه های جدید آن منتشر شدند:

Cupcake (Android1.5)
Donut (Android 1.6)

Eclair (Android 2.1 , Android 2.0)

در این سال بیش از ۲۰ نوع دستگاه اندروید را اجرا می کردند.

۲۰۱۰، اندروید پس از BlackBerry به عنوان دومین پلتفرم گوشی هوشمند در دنیای تجارت شناخته می شد Froyo (Android 2.2)  منتشر شد و تا آن سال بیش از   ۶۰نوع دستگاه از اندروید استفاده می کردند.

۲۰۱۱، اکنون اندروید پر فروش ترین پلتفرم گوشی همراه است. اما رقابت در دنیای تبلت ها کما کان باقی است.

۲۰۱۲، TV Google مجهز به اندروید و چیپ های x86 Intel روانه بازار شد. اکنون اندروید را می توان بر روی هر دستگاهی ، از کوچک ترین گوشی ها تا بزرگ ترین تلویزیون ها مشاهده کرد.

2013، در این سال نوبت به معرفی Google Glass با پلتفرمی پوشیدنی و حسابگر رسید که از اندروید بهره می گیرد.

افزون بر گوشی های همراه، تبلت و تلویزیون، اندروید به کمک لینوکس هنوز در اندیشه پیشروی و رویارویی با چالش های جدید است و پلتفرم خود را برای دستگاه هایی خاص مانند سیستم خودکار خانه، سیستم های هوشمند خودرو و سیستم های هدایت گر و ماهواره های NASA  توسعه می دهد.

در سال 2005 و زمانی که گوگل  Android را خریداری کرد، بیشتر صاحب نظران پیش بینی می کردند که گوگل می خواهد با ارائه یک گوشی همراه به نام احتمالی gPhone، وارد دنیای گوشی های هوشمند شود، اما مدیر گوگل، Eric Schmidt، خیلی زود و به صراحت اعلام کرد که جاه طلبی گوگل بسیار فراتر از تنها یک گوشی است. در عوض، مهندسان گوگل از همان ابتدا مشغول به طراحی پلتفرمی شدند تا شمار بسیار زیادی از دستگاه های همراه را تسخیر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا