انتخاب همزمان چند فایل در ویندوز
انتخاب همزمان چند فایل در ویندوز
بدون شک بار ها برای شما اتفاق افتاده است که بخواهید در میان تعداد زیادی فایل چند فایل را انتخاب کنید به طوری که دیگر فایل ها انتخاب نشوند. در این ترفند دو روش برای انتخاب فایل ها به شما آموزش می دهیم، روش اول که احتمالا شما از قبل با آن آشنایی دارید روش سخت، وقت گیر و ظریفی محسوب می شود و ممکن است حین انتخاب فایل ها با یک کلیک اشتباه کل فایل های شما از حالت انتخاب خارج شوند. اما روش دوم که موضوع اصلی این ترفند است روش بهتر و ساده تری است. حال ما هر دو روش را برای شما می نویسیم.
روش اول:
کلید Ctrl را پایین نگه داشته و یکی یکی روی فایل هایی که می خواهید انتخاب کنید کلیک کنید. در این روش فایل هایی که کمی تغییر رنگ داده اند فایل های انتخابی شما هستند.
روش دوم:
با این روش در کنار هر فایل یک کادر انتخاب (CheckBox) ظاهر می شود. با کلیک و تیک زدن این کادر می توانید فایل های دلخواه خود را انتخاب کنید. این ویژگی به صورت پیشفرض در ویندوز فعال نیست برای فعال کردن آن به صورت زیر عمل کنید:
پنجره ی This PC یا My Computer را باز کرده و در این پنجره به سربرگ View بروید. سپس روی گزینه ی Option کلیک کنید. پنجره Folder Options ظاهر می شود. این جا هم به سر برگ View بروید. در این سربرگ لیستی از تنظیمات فایل ها برای شما نمایش داده می شود. برای اعمال تنظیم مورد نظر گزینه ی Use Check Boxes To Select Items را تیک بزنید و با کلیک بر روی OK کار خود را به اتمام برسانید.
با اعمال این تنظیم از این پس شما میتوانید در تمامی درایو ها و پوشه ها عمل انتخاب فایل ها را به سادگی و با علامت گذاری چک باکس کنار ان ها انجام دهید.
نکته:با حرکت مکان نمای موس روی هر کدام از فایل ها خواهید دید که یک چک باکس کنار آن نمایش داده می شود که با کلیک روی آن می توانید فایل های دلخواه خود را انتخاب کنید.
عالییییییی
عالی بود ممنون ***