هک و امنیت

هکر کیست؟

هکر به معنای نفوذگر است. هکر شخصی است که برنامه شبکه بندی کامپیوتر را می داند. و از این دانش جهت نفوذ به کامپیوترها و اطلاعات شخصی و محرمانه افراد استفاده می کند.

این اطلاعات می تواند شامل رمزهای عبور، مشخصات اطلاعات فردی، اطلاعات بانکی، عکس های خانوادگی وموارد دیگر باشد.

رکورد های لینوکس مطبوع ترین انتخاب برای هکر هاست. این انتخاب به دلیل ناشناس بودن و قدرت لینوکس است، وهکرها به لینوکس سیستم وابسته اند.

دو سیستم عاملی که هکرها از طریق آن نفوذ می کنند :

1 ) BackTrack

2 ) Live Hacking

هما نطور که می دانید هک کردن تنها با نرم افزار نیست که اگر با نرم افزار انجام شود نامش کرک کردن است.

هکرها به سه دسته تقسیم می شوند:

۱) هکرهای کلاه سفید: کسانی هستند که تخصص دارند وبا بخش های امنیتی یک سیستم سرو کار دارند و دارای جنبه مثبت می باشند، و در تحکیم دیوار حفاظتی شبکه ها نقش اصلی و اساسی دارند وبه شرکت ها کمک می کنند و از این راه کسب در آمد می کنند.

۲) کلاه سیاه:  به نام کراکر مشهورند خرابکارترین نوع هکرند. وهمیشه قوانین را زیر پا می گذارند. به دنبال افشای اطلاعات هستند و وارد سیستم های شخصی وسایت ها می شوند.

۳) کلاه خاکستری: به نام واکر معروفند. این افراد ترکیبی از دو دسته ذکر شده اند. یعنی این افرادگاه اعمال خرابکارانه وگاه اعمال مفید انجام می دهند واین افراد از هک برای آسیب رساندن و داون کردن شبکه ها و سرورها استفاده می کنند و فعالین هکری که برای یک تغییر اجتماعی دست به هک زدن می کنند.

اسکریپ:

به چند یا چندین فایل که به کمک یک نصب کننده بر روی هاست یا سرور نصب می شود اسکریپ گویند.

و حتما لازم نیست که اسکریپ ها دارای فایل نصبی باشند.  اسکریپ ها توسط کسی که به زبان اسکریپ نویسی مسلط است نوشته می شود و در ابتدای کار باید با زبان  Html آشنا باشد.جاوا اسکریپ زبان برنامه نویسی است که درون کدهای Html قرار می گیرد.

اسکریپ بازها چه کسانی هستند ؟

افرادی که از کدها و اسکریپ ها یی که توسط دیگران ارایه شده استفاده می کنند وبطور کامل به عملکرد کدها آگاهند.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا