گوشی هوشمند

چرا آیفون های جدید ضخیم تر و سنگین تر شده است!؟

چرا آیفون های جدید ضخیم تر و سنگین تر شده است!؟

در WWDC امسال شاهد معرفی دو آیفون جدید بوده ایم.حالا با تمامی امکانات و تغییرت جدید این نسل جدید نسبت به نسل قبلی خود یعنی ۶ و ۶ پلاس یک مشکل داشت و آن سنگین و ضحیم تر شدن آن بود. در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که چرا آیفون های جدید ما سنگین و ضحیم تر از قبل شده اند!

استفاده از تکنولوژی های جدید یکی از دلایل ضخیم شدن وسنگین شدن این دو آیفون جدید است.

وجود تراشه M9 و A9 و دوربین جدید و خصوصا فناوری های نظیر Force Touch دلیل منطقی است برای افزایش وزن و ضخامت

هرچند تراشه کم مصرف M9 در تراشه A9 قرار دارد و فضایی را اشغال نمی کند. ولی باید دانست که این پردازنده میتواند روی وزن آیفون جدید تاثیر منفی بگذارد و وزن را افزایش دهد. فناوری ForceTouch نیز ضحامت بیشتری به آیفون خواهد آورد. و حتی تاثیری هر چند کوچه روی وزن خواهد داشت.

جلوگیری از اتفاق دوباره یک مشکل! Bendgate
اگر اخبار فناوری را دنبال می کنید. حتما خواهید دانست که Bendgate چیست. اگر نمیدانید کافیست . در گوگل Bendgate را جست و جو کنید و . با تصاویری نظیر این تصاویر زیر رو به رو شوید!

بله! خودشه خم شدن آیفون ۶ و ۶ پلاس که تجربه ای تلخ بود برای اپل و کاربرانش. و بعد از این اتفاق تمامی شرکت ها اپل به تمسخر گرفتندشرکت سامسونگ تصویر زیر را منتشر کرد! آیفونی که رو به روی یک نوت ۳ خم شده است. و نوت ۳ که خیلی شیک وبا غرور ایستاده.

و این افزایش ضخامت میتواند برای جلوگیری از اتفاق دوباره این کابوس باشد. اگر یک بار دیگر Bendgate اتفاق بیفتد. کاربران نسبت به اپل بی اعتماد می شوند و قطعا از اپل شاکی خواهند شد. پس Bendgate میتواند دلیل منطقی دیگری برای افزایش وزن و ضخامت این دو آیفون جدید باشد.

باید بگوییم ایفون ۶ اس در مقایسه با برادر بزرگش آیفون ۶ حدود ۱۴ گرم سنگین تر است. و آیفون ۶ پلاس در مقایسه با برادرش ۲۰ گرم اضافه وزن داشته!

ضخامت هر دو دستگاه نیز در مقایسه با نسل قبلی ۰٫۲ افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا