نرم افزارویندوز

ترمیم فایل های فشرده ی معیوب

گاهی اوقات بر اثر فرسودگی و آسیب پذیری دیسک ها،فایل های فشرده ای که در محل های آسیب دیده ی دیسک ها قرار میگیرند دچار مشکل می شوند و اطلاعات داخل آن بازگشایی نمی شوند.
و‌ یا در بسیاری از مواقع بخشی از اطلاعات بازگشایی می شود و بخشی از آن خراب شده و قابل استفاده نیست.
اگرچه احتمال بسیار کمی برای وقوع این اتفاق وجود دارد ولی به هر حال بررسی و دانش در رابطه با این مسئله برای اشخاصی که همیشه با فایل های فشرده سروکار دارندضروری می باشد.
برای ترمیم فایل های فشرده ی معیوب نرم افزارهای گوناگونی وجود دارد ولی امکاناتی در خود برنامه Win RAR قرار دارد.که ما را از استفاده از برنامه های دیگر بی نیاز می کند .برای نمونه فایل معیوبی با نام Incorrect Data .rar که در آدرس E:Data3 قرار دارد را در نظر می گیریم . برای ترمیم این فایل مراحل زیر را دنبال می کنیم:
۱) وارد برنامه ی Win RAR می شویم.
۲) اکنون باید از پنجره ی اصلی برنامه محل قرار گرفتن فایل مورد نظر را پیدا کنیم. رفتن به محل قرار گرفتن فایل ها در صفحه اصلی winrar درست همانند مرورگر ویندوز می باشد. برای این کار از طریق نوار آدرس، درایو E را انتخاب می کنیم تا محتویات این درایو ظاهر شود. حال از لیست ظاهر شده، روی پوشه Data3 دو بار کلیک می کنیم تا وارد آن شویم. فایل مورد نظر ما در این پوشه قرار دارد و آن را با یکبار کلیک انتخاب می کنیم.

3) از منوی Tools گزینه Repair archive را انتخاب می کنیم تا پنجره مربوطه ظاهر شود.
4) در قسمت Archive type نوع فایل فشرده را RAR تعیین کرده و دکمه OK را می زنیم.

هم اکنون در همان مسیر، فایل فشرده دیگری با پیشوند Rebuilt ایجاد می شود که ترمیم شده ی همان فایل قبلی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا