هک و امنیتویروس

انواع بد افزار ها

 

انواع بد افزار ها

۱. ویروس

۲. کرم رایانه ای

۳. تروجان

۴. جاسوس افزار

۵. آگهی افزار

۶. بمب منطقی

۷. در پشتی

۸. کی لاگر

۹. خطر افزار

۱۰. هرزنامه (Spam)

بمب منطقی چیست؟

بمب منطقی برنامه ای است که آزادانه نوشته و اصلاح می شود تا در شرایطی خاص ، که غیر منتظره بوده و از جانب کاربران قانونی یا مالکین نرم افزار غیر قانونی شناخته می شوند ، نتایجی را ارائه دهد.
بمب های منطقی ممکن است در برنامه های مستقل مستقر شوند ، یا این که ممکن است بخشی از کرم ها یا ویروس ها باشند. یک نمونه از این بمب منطقی ، بمب ساعتی است که در یک‌ زمان خاص منفجر می شود.

در پشتی ( Backdoor ) چیست؟

برخی از تروجان ها از بدافزارهایی به نام درپشتی استفاده می کنند.درپشتی ها با دور زدن روال های معمول شبکه وسیستم عامل، دسترسی های بالایی را بدون اطلاع کاربر به مهاجم می دهند وتا حدودی مشابه نرم افزارهای مدیریت راه دور عمل می کنند وبه کمک آن ها مهاجم می تواندتقریبا هر کاری که بخواهد بر روی رایانه قربانی انجام دهد.

کی لاگر (Key Logger)

این بد افزار کلیدهای فشرده شده بر روی صفحه کلید را ذخیره می کند.به صورتی که می توان از آن اطلاعات تایپ شده کاربران از قبیل رمز های عبور راسرقت کرد.

خطر افزارها (risk ware )

برخی از نرم افزارها هستند که باکاربردهای مفید وبدون قصد بداندیشانه تولید می شوند،امامی توانند مورد سؤ اسفاده قرار بگیرند.
ازاین نرم افزارها می توان برنامه های مدیریت از راه دور که در شبکه ها کاربرد دارند را مثال زد که در حوزه فعالیتی خود بسیار مفید هستند. این نرم افزار ها می توانند به یک مدیر شبکه اجازه دسترسی به به همه رایانه های متصل به شبکه را بدهند و این قابلیت را دارند که رایانه ها توسط او از طریق شبکه کنترل شود. اما در صورتی که این برنامه ها از امنیت کافی برخوردار نباشند می توانند مورد استفاده بسیاری از مهاجمان از جمله هکر ها، تروجان ها و دیگر نرم افزار های از این دست واقع شوند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با درود و سلام .سایت شما را مشاهده نمودم و از مطالب آموزنده آن استفاده کردم . لطفا در مورد بمب منطقی و کرم رایانه ای توضیح دهید .

    1. با سلام

      ممنون از نظر شما

      متن کاملا واضح است و اگر جای مشخصی از متن را متوجه نشدید ذکر کنید تا بیشتر توضیح داده شود.

      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا