سخت افزار خارجی

مودم چیست؟

مودم:

نام این قطعه از ترکیب کلمات Modulator – DEModulator ‏ ساخته شده است. مودم که وسیله ای برای اتصال به اینترنت می باشد در واقع اطلاعات آنالوگ و دیجیتال را به یکدیگر تبدیل می کند. اگر بخواهید از طریق خط تلفن دو کامپیوتر را به هم متصل نمایید باید اطلاعات دیجیتالی درون رایانه منبع را تبدیل به سیگنال های آنالوگ کنید تا قابلیت انتقال از طریق خط تلفن را داشته باشند. این اطلاعات آنالوگ در رایانه مقصد دوباره به داده های دیجیتال و قابل فهم برای دستگاه تبدیل می شود. انواع مختلفی مودم بسته به نوع اینترنت وجود دارد که قدیمی ترین آن مودم تلفنی معمولی (Dial UP‏) می باشد.

‏در شکل بعدی دو نوع مودم داخلی (‏Internal) که داخل کیس نصب می شود و مودم خارجی (External)‏ که توسط رابط یو اس بی به کیس وصل می گردد را مشاهده می کنید.

‏مودم ای دی اس ال (ADSL)‏ و مودم بی سیم (Wireless) انواع دیگر آن هستند.

مودم وایمکس هم در واقع نوعی مودم وایرلس یا بی سیم بوده که در از استاندارد 802.16 ‏پیروی می کند برخلاف استاندارد 802.11 ‏برای ارتباط بی سیم معمولی. وایمکس درواقع سیستم دیجیتال ارتباط بی سیم بوده و جایگزینی مناسب برای شبکه هایADSL ‏ وحتی شبکه های بی سیم کوتاه برد در نواحی شهری محسوب می شود. از بزرگترین نقاط قوت این تکنولوژی نسبت به دیکر تکنولوژی های بی سیم، برد بالای امواج آن و امکان دسترسی به آن در مسافتهای بسیار طولانی است. با توجه به لزوم استفاده از اینترنت در میان جوامع پیشرفته و در حال توسعه و افزایش تقاضاها برای سرویس های اینترنت که هر یک از ما به نوعی به آن وابستگی داریم می توان نتیجه گرفت که Wimax ‏یکی از بهترین راه حل ها برای دسترسی همگانی با پهنای باند بالا و سرعت انتقال مناسب می باشد. فناوری وایمکس با توسعه خود در نسخه های مختلف و روند رو به تکامل خود به دنبال انقلابی در زمینه اینترنت است و تکامل Wimax‏ از نسخه Fixed ‏ به Mobile ‏ قابلیت حرکت پذیری را برای کاربران فراهم می کند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با وبلاگتون خيلي حال کردم بقول خودمونيا دمتون گرم
    اميدوارم به سايت ماهم سري بزني کلبه ي خراب ما رو مزين کنين

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا