ویندوز

رایت CD و DVD بدون نیاز به نرم افزار

ترفند ویندوز
رایت CD وDVD بدون نیاز به نرم افزار
رایت Cd وdvd یکی از کارهای است که به نظر بسیار سخت می آید و نیاز به نرم افزارهای جانبی و خیلی پیشترفته دارد. البته نرم افزارهای پیشترفته ای مانند Nero وجود دارد که عملیات رایت را انجام می دهند. اگر نیاز به رایت اطلاعات خود بر روی سی دی و یا دی ودی دارید و به نرم افزار پیشترفته ای مانند Nero دسترسی ندارید و یا قبلا با این نرم افزار کار نکرده اید و چگونگی رایت با این نرم افزار را بلد نیستید می توانید بسیار ساده و با انجام این ترفند فایل های خود را به سادگی رایت کنید . برای این کار به صورت زیر عمل کنید.
۱_ ابتدا سی دی و یا دی وی دی خامی که می خواهید فایل های خود را درون آن کپی کنید،درون DVD رایتر کامپیوتر قرار دهید.
۲_ فایل های که می خواهید رایت کنید انتخاب کنید سپس روی یکی از آنها کلیک راست کرده واز منوی send to گزینه ی DVD-RW Drive را انتخاب کنید.
این عمل را می توانید چند بار انجام دهید یعنی فایل های خود را جدا جدا و در چند مرحله انتخاب نمایید و از منوی Send to گزینه ی DVD-RW DRIVE را انتخاب نمایید.
نکته :
۱_اگر می خواهید اطلاعات خود را روی cd های معمولی رایت کنید فایل های شما حداکثر می تواند ۷۰۰ مگابایت حجم داشته باشد و در صورتی که از Dvd های معمولی استفاده کنیم این حجم چیزی در حدود ۳٫۷ گیگ خواهد بود.
۲_ در صورت مواجه شدن با پنجره ی Burn a disk گزینه ی with a CD/DVD player را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.
۳_از طریق پنجره pc This وارد درایو Dvd رایتر شوید.
هنگامی که درایو مربوط به dvd رایتر خود را باز کنید فایل هایی را که send کرده بودید به شکل کم رنگ و با علامت فلش مانندی روی هر کدام از آنها مشاهده خواهید کرد. دقت کنید که در این حالت فایل های شما هنوز بر روی سی دی رایت نشده است و شما هنوز هم می توانید هر کدام از این فایل ها را حذف کنید و یا طبق روش گفته شده در مرحله ۱به آنها اضافه کنید.

۴_ در این پنجره به سر برگ Manage بروید. وگزینه ی Finish Burning را انتخاب کنید.
۵_ در پنجره باز شده از شما خواسته می شود که سرعت رایت فایل های خود را انتخاب کنید .من معمولا از سرعت ۱۶x استفاده می کنم . بعد از انتخاب سرعت روی next کلیک کنید.
با توجه به حجم اطلاعات شما مدت زمانی طول خواهد کشید تا سی دی شما رایت شود.
پس از رایت سی دی دستگاه به صورت اتوماتیک سی دی را بیرون می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا