ویندوز

خاموش کردن کامپیوتر به صورت خودکار

خاموش کردن کامپیوتر به صورت خودکار

ترفند ویندوز

ممکن است شما هم جز کسانی باشید که آخر شب را با دیدن فیلم و یا شنیدن آهنگ بخوابید و نگران از این هستید که که شاید در اثر خستگی به خواب بروید و کامپیوتر روشن بماند.
اگر دوست دارید که با خیال راحت و بدون اینکه از روشن ماندن سیستم تان نگران باشید به موزیک مورد علاقه خود گوش دهید و یا اینکه فیلم دلخواه خود را نگاه کنید می توانید با انجام این ترفند سیستم خود را پس از مدت زمان دلخواه به صورت دلخواه خاموش کنید.
۱) با فشردن همزمان کلید های win و R از صفحه کلید Run ویندوز را باز کنید. عبارت Cmd را در کادر باز شده تایپ کنید و روی ok کلیک کنید. تا صفحه ی سیاه رنگ داس باز شود.
۲) دستور shutdown -s -t 1800 را دقیقا در محیط داس تایپ کنید و کلید enter را از صفحه کلید بفشارید.
با فشردن کلید enter پیغامی در قسمت سمت راست نوار وظیفه نمایش داده می شود که در آن علاوه بر اخطار دادن از خاموش شدن کامپیوتر زمان خاموش شدن آن را به دقیقه نیز می گوید.

دقت کنید در دستور بالا عدد ۱۸۰۰ به این معناست که سیستم شما پس از مدت ۱۸۰۰ ثانیه (30 دقیقه) خاموش خواهد شد. پس برای خاموش كردن كامپيوتر در زمان مشخص، شما می توانید این عدد را تغییر دهید و زمان دلخواه خود را وارد کنید.
این ترفند به همین سادگی انجام پذیر است. فقط برای درست و بهتر انجام دادن این ترفند توجه شما را به نکات زیر جلب می کنم:
۱) به فاصله بین این کد ها دقت کنید. باید بعد از shutdown و s و t یک اسپیس (فاصله) بزنید. همچنین قبل آن ها باید یک خط فاصله قرار دهید، نه زیر خط.
۲) اگر از خاموش کردن کامپیوتر پشیمان شدید می توانید با تایپ دستور زیر در محیط داس و فشردن کلید Enter از صفحه کلید از خاموش شدن آن جلوگیری کنید.
shutdown -a

همچنین اگر می خواهید کامپیوتر خود را تنها با یک کلیک خاموش کنید، بر روی لینک آبی و یا کلمه خاموش کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا